Dag 2 de koffietour - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Jannita Arends - WaarBenJij.nu Dag 2 de koffietour - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Jannita Arends - WaarBenJij.nu

Dag 2 de koffietour

Blijf op de hoogte en volg Jannita

29 Juli 2014 | Tanzania, Moshi

Dag 2:
Vandaag een tour naar een lokale koffieplantage. Daar worden we meegenomen in het hele proces van planten tot het branden en stampen van koffie.
Na een globale uitleg hebben we zelf koffiebessen/bonen geplukt. Na het plukken hebben we de bessen/bonen door een handmachine gedraaid zodat de schil van de bonen wordt gescheiden. De schil wordt gebruikt als compost voor het land, de bonen worden klaargemaakt voor verwerking.
Daarna volgt een droogproces van ongeveer 7 dagen om vervolgens over te gaan tot het roosteren van de koffiebonen. Nadat de bonen geroosterd waren worden ze met een vijzel fijn gemalen.
In een thermoskan met heet water worden een aantal schepjes koffie toegevoegd. Even schudden en we hebben zelfgemaakte koffie.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jannita

In dit reisverslag wil ik jullie een indruk geven van onze reis

Actief sinds 29 Juli 2014
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 5025

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

01 Januari 2014 - 31 December 2014

Onze reis naarTanzania en Zanzibar

28 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

28 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

29 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: